bobos

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Lena - 6 juni 2009 22:45



Jag blev utmanad av Lina

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?


Jag skulle lägga massor av pengar på huset, ja det är hemskt att säga att en mille inte räcker särsklit långt, men vi kan ju låtsas....Jag skulle lätt köpa en våning (nej, inte lägenhet...våning) i NY, bara älskar den staden! Jag skulle såklart dela med mig! : ) Mina barn skulle få massor! : )
 

Har någon någonsin kallat dig lat?


Ha ha ha, det tror jag absoult! Fråga min mamma hur ofta jag vattnar mina blommor! : )
 

Vilken svordom använder du mest?


Jag svär ju aldrig.... Fråga danstjejerna i Kaoz! Måste nog svara FAN!
 

Tittade du på tecknat när du var liten?


Jajemänsan! Tom & Jerry, Kalle Anka, Tomtar och Troll och många fler!
 

Hur många syskon har du?

1 storebror!
 

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

Nej!
 

Vad har du för väder just nu?

Det är vindstilla mörker....
 

Vad åt du till middag senast?

En Hawaiipizza med Fredde, Famor & Farfar!
 

Kan du vissla?

Javisst kan jag det! (Johanna...)
 

Vilken film kan du alla replikerna till?

 "Noboby puts Baby in a corner"... så klart Dirty dancing (Lät det Lina skrev stå kvar, för det stämmer så bra på mig också! )
 

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 st + 1 st stokke barnstol
 

Har du en stationär dator eller en bärbar?


Faktiskt både och! : )

Vilket var ditt favoritämne i skolan?

Gillade matte tidigt och på gymnasiet var det drama!
 

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?"

Försöker hitta något som för tillfället gör mig glad och tänker på det!

 Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej, men kan ha svårt att se och tänka på slakt osv....
 

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?

Vad är det för fråga?.. men ja tråkigt svar blir det:Vilmer
 

Har du åkt moped någon gång?

Självklart!


Vad lyssnar du på nu?

Mel Gibson som är med i någon film som rullar på tv... (inte så bra alls, verkar filmen)


Jag utmanar nu Sofie:

www.vi.bloggagratis.se

Tack och hej!

Av Lena - 6 juni 2009 21:24

Fredag: 

Hela förmiddagen så städade jag här hemma! Vilmer lekte "nakenfis-leken", tycker namnet talar för sig själv!

Emmalisa kröp runt och ställde sig precis överallt! : )


Efter lunch åkte vi buss till stan (detta p ga. vädret, Vilmer ville jättegärna cykla, men jag tyckte det kom för mycket regnskurar) för att köpa en tröja till mig och en gå till Barbacka! Där träffade vi Ella, Alfons och Lisa, vi börjde att fika på glass! Vilmer och Alfons hade värsta skrattfesten, då ett helt fridtis som också var på Barbacka engagerade sig i deras skratt! : )


Adde, Daniela och Roista kom efter en stund och barnen lekte först inne och sen ute i Tivoliparken!

Det gick fast det regnade lite små skurar ibland!

Precis innan vi skulle gå hem så såg Daniela och jag att Addes och Vilmers gröna jackor blivit jätte solblekta! Vi gick tillbaka till Polarn´o Pyret och fick naturligvis nya! (eller behålla de solbelkta och få presentkort på 400kr, men såklart tog vi nya!) Adde valde en orange och Vilmer en röd! Vi vill ju ha jackorna på killarna till hösten och då är det inte kul om de är solblekta!


Jag köpte jordgubbar innan vi tog bussen hem och när vi kom hem doppade jag dem i choklad och gjorde presenten klar till Macke som tagit sin polisexamen idag! Han ska få fin Champagne, två glas och en skål med chokladdoppade jordgubbar! : )


På kvällen var det mottagning hemma hos Mackes föräldrar i Åsum! (de bor grannar med Farmor och Farfar, så smidigt efter som barnen ska sova där i natt!) Så vi och Farmor och Farfar gick in och firade av Macke att han nu är polisaspirant till en början! : ) Vilmer var så glad över att vara på kalas och Emmalisa reste sig överallt och gick runt!


Senare på kvällen gick Farmor och Farfar in med barnen till sig och vi festade vidare!

När vi skulle gå ut svirade jag om från klänning till jeans och sen åkte vi in till Taste och drack öl och drinkar!

Jag drack kanske den godaste drinken jag någonsin druckit, färska bär, passionfrukt, baccardi razz, någon melon grejs, sprite, citron och säket något mer jag inte hann se! Men så god!


Lördag:

Vaknade vid halv 9 med lite whiskyröst och trötta ögon! Men jag gick upp och åt frulle och sen gick jag ut och resnade ogräs på framsidan! Ja, jag vet det var hurtigt! : ) Hann dock bara halv, får ta andra sidan en annan gång!

För Farfar kom och han och Fredde skulle göra altanen, så jag åkte ut till Farmor som hade barnen där!


Tilde och Henke kom ut (Jennie jobbade)! Idag har Vilmer och Tilde, hoppat på studstmatta, fiskat med fiskespö, kört med barnvagnar, lekt på lekplatsen, cyklat, ritat på gatan med gatkritor, lekt gravida eller tjocka om magen, lekt i tältet, lekt i trädgårdslandet,  pippi ja...listan är lång men kul har de haft! : )


Så skönt att vi (barnen och jag) kan vara i Åsum så Farfar och Fredde får lite arbetsro här hemma!

Och så fint det har blivit!


På kvällen blev det pizza, godis och chips! Dags att hugga in på godiset nu känner jag....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards