bobos

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Lena - 14 juni 2009 22:47

På lördagsmorgonen så kom Farmor och Farfar och hämtade Emmalisa vid halv 10, de skulle åka och lyssna på Tilde som sjöng i kyrkan!

Själv blev jag hämtad av Lisa vid halv 11, och vi hoppade på tåget där de andra i Tjejklubben satt!

Resan börjde med godis, mousserande Rosé och lek! Jättekul!

Väl framme i Karlskrona så åt vi en god lunch i en park. Mysigt och mysigare blev det när det började regna lite och vi satt alla under ett träd och blev inte blöta!

En shoppingtur hann vi med. Jag ville ju jättegärna hitta något nytt att ha på mig. (Jag hade med en gammalklänning ifall jag inte skulle hitta någon!) Så jag sprang nog mest in och ut och fram och tillbaka i affärerna! Tillslut hittade jag en klänning som var fin... men det hela slutade ändå med att jag hade den gamla klänningen som jag hade med mig! : )

Vi checkade in på hotellet... nyrenoverat First Hotel som var jättefint!

Lisa, Tina och Fia gick hem till Tina för de skulle sova där!

Vi drack vin, målade naglar,åt chips och gjorde oss klara för kvällen.

 Vi som bodde på hotellet gick hem till Tina för en fördrink!

Mot stan bästa ställe där det väntade en trerätters meny med fördrink och kaffe!

Efter bubbeldrinken så bestod förrätten var löjrom med inlagd västerbottenost, smaksatt gräddfil och stekt riven potatis och vitt vin till det! Huvudrätten var stekt kalvfilé med tryffel och ungsbakade grönsaker och potatisgratäng, sharonsås och rött vin. Till efterrätt blev det glass med hjortronsås och jordgubbar och dessertvin. Kaffe och choklad! Gissa om vi var mätta! Men det var jättegott och vi hade jättekul!

Vi gick till ett ställe som hette Nivå där vi tog en drink i väntan på att VIP skulle öppna på nästa ställe vi skulle till!

VIP bestod i att vi fick ett eget bord med massor av dricka! Toppen! Vi dansade och hade jättekul!

På morgonen väntade ju den underbart goda hotellfrukosten! Det blev mycket frukt och avslutningsvis en våffla med färska bär!

På tåget hem var vi ganska så möra... men alla var glada för den helt lyckade och roliga vistelsen i Karlskrona!

När jag kom  hem så hade stacketet på altanen kommit upp och så fint det är!!!! Verkligen stor skillnad! : )

En god kycklingsallad åt vi (Farfar, Farmor och jag) ute i solen... som sedan blev blåst och lite kallt.. men det var soligt när vi åt!

Emmalisa blev jätteglad när jag kom hem, men det hade gått jättebra och det märks att hon kanske är pyttlite mindra mammig nu! : )

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards