bobos

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Lena - 21 juni 2009 00:00

Idag var det så att vår dörr till sovrummet var stäng (Vilmer sov ju borta, annars är den alltid öppen så han kan komma in till oss om han vill) den stänger sig själv eftersom den lutar lite... ja iallafall var det ju helt mörkt när jag vaknade och Emmalisa låg och småsnackade...jag tänkte klockan kan vara 6 på morgonen men det var den inte, den var 10! Ah.. skönt att sova tills man vaknar men jag hade planer på att åka och fixa lite saker nu när jag har bilen så jag fick bråttom!

Farfar kom hit, han och Fredde ska jobba med altanen!

Jag och Emmalisa åkte och handlade en massa olika saker och när vi var klara åkte vi till Åsum till Farmor och Vilmer!

Vilmer har gjort allt man kan tänka sig idag... men bäst av allt var att det blev sommarens första bad! Emmalisa var lika glad för att bada i babypoolen som att bada på Tivolibadet! Eftersom detta inte alls var planerat så tog vi den lilla poolen och barnen fick bad i sina kläder! MYS!


Farmor och Farfar har även tagit ner Freddes och Henkes gamla lego! Vilmer tycker det är jättekul! Det är verkligen massor massor av lego och gubbar och små små hjälmar och hårfrisyrer!


Emmalisa har även idag lär sig att gå upp i trappor och ner för Farfar och Farmors altantrappa (2 steg, inte så höga men tillräckligt höga för att hon kan drutta på huvudet ner!). Detta bevisar att Emmalisa inte alls är rädd!
Måste nu jämföra med Vilmer igen... när han kröp ville han aldrig krypa ner för saker, jag tänkte då att gud vad bra, han är försikig osv men han var ju liksom rädd! Emmalisa skulle utan tvekan kunna ge sig ner för en vanlig trappa!


Farmor gjorde sin fanstiskt goda söndagstek! SÅ GOD!!!

När vi kommit hem så gick jag upp och städade på ovanvåningen och då klättde Emmalisa upp för trappan flera steg! Måste nu sätta upp en grind!


Tack snälla Farfar för all tid du lägger hos oss och Tack Farmor för att vi får vara hos dig hela dagen när de jobbar här hemma!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards