bobos

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Lena - 25 juni 2009 23:33

Idag åkte Vilmer till Tyringe till Mormor och Morfar!

Lite om Vilmers dag:

Vilmer och Morfar gick ner till Tyrs Hage (en fotbolls arena ha ha nej inte arena i Tyringe mer en fotbollsplan! ) där det sattes upp cirkustält! Där var ju även en massa cirkusdjur som, hästar, kamelar, hundar och massa andra som Vilmer tyckte var spännande! Morfar berättade att Vilmer lekte med en pojke på planen. Det underbara med det var att pojken var nog från Ryssland eller Polen så de kunde inte prata med varandra men lekte ändå! Tänk om vuxna kunde göra så? : )

När det gick hem gick de inom min bror och Vilmers kusiner och hoppade på deras studsmatta! Vilmer älskar att hoppa!

På eftermiddagen tog sig Vilmer ett dopp i fiskpoolen (en pool som är formad efter en fisk) innan det var dags att åka hem!


Ja, Vilmer har varit i Tyringe för jag skulle åka till Åhus med Jennie och träffa Karin! Vi alla har ju barn som är födda förra året så det hade var mer än trist för Vilmer att följa med där! Som ni läste så har han ju haft en superkul dag!

Ja, Karin dansade med oss i Kaoz innan och hon bodde i vår lägenhet innan oss! Det var lite så vi fick lägenheten! : )

Karins Ella är 13 månader och Emmalisa är 10 månader och Jennies Tyra är 6 månader! Så kul att se hur mycket som händer månad för månad!

Men småtjejerna lekte, badade och sov! De sov en bra stund och vi passade på att njuta av solen!


Jag åkte med Jennie i hennes bil, då jag fick in Swiften (min supeduper braiga vagn!) i framsätet!

Innan vi åkte hem så körde vi  snabbt inom Jennies morbrors hus där Jennies Morfar och Mormor, syster och systerdotter solade sig vid poolen! Härligt!

När jag kom hem kände jag att jag ville gå på stan lite, så slappejag tog bussen in! Emmalisa sov så jag kunde kolla allt jag ville! Farmor kom upp på stan och vi handlade kvällsmat, vin och så varisin supergod glass som vi åt upp påvägen hem! MUMS!


Ja, vi gjorde samma goda mat som jag och Vilmer gjorde igår! Så gott! Man kan kanske säga att det är en av Vilmers favoriträtter, han åt som en häst!

Ja, Vilmer somnade ju i bilen hem så han var ju pigg som en speleman tills klockan halv 11! Men nu sover han! : )

En spännade dag väntar Vilmer imorgon!


Emmalisa-kladdfis! Hon är ju rätt bestämd av sig måste jag säga! Vill hon inte äta så gör hon inte det! Ikväll var det mer skak på huvdet och igenknipta läppar än öppen mun! Hon har nog aldrig kladdat som hon gjorde ikväll...tycker att bilden talar för sig själv och att hon ser lite sådär nöjd ut också...brådar inte gott för ... 3 års trots....6 års trots...tonårtrots! : )


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards