bobos

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Lena - 8 juni 2009 21:06

Idag gick vi upp halv 7 och vi hann alla bli klara i tid! Jag hann till och med platt håret! Tjohoo! Vilmer var supertrött men cyklade ändå glatt till dagis!

Jag var på jobbet vid åtta och då var Emmalisa helt slut så hon sov i två timmar!

Idag kom de blivande 6:orna på besök hos oss på Norretull! De hann både skriva om sin förväntningar och äta glass innan de åkte tillbaka till deras skolor!

Jag stannade kvar och pratade med mina kollegor om överlämning och scheman (schemata som Fredrik Lindström skulle ha sagt!). Det känns riktigt kul att börjar jobba nu! : )


Jag hämtade Vilmer 1 idag och när vi kom hem var Fredde hemma så jag tog en eftermiddags lur med Emmalisa! Två flugor i en smäll! Jag var trött (är ju inte van att gå upp i ottan!) och Emmalisa kunde komma till ro och sova! Hon ställer ju sig bara upp i spälsängen så hon hinner ju aldrig somna in! Så himla skönt att sova! : )


Senare åkte Fredde och Farfar och köpte brädor till stacketet!

När de kom hem så hade jag maten klar! : )

Fredde och Farfar målade alla brädor i den fina kvällsolen!  Vilmer hjälpte mig att vispa grädde till ostkakan som Fredde köpte hem till mig som en överraskning! : ) Blev så glad!

Emmalisa badade och sen satt och mös hos Farfar och tittade på Pippi! : )


Vi fikade på ostkaka som är så hilma gott! : )


Vilmer har gjort en jättefina saker på dagis, en koltrast i lera, björkträd i papper och en tavla på en talgoxe! Allt det tog vi hem idag!

Dagens Vilmer-mening:


Vilmer ville ju såklart leka med Farfar och när han dragit iväg Farfar från bordet vänder han sig tillbaka och säger:

V. Vi får leka en annan dag Pappa!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards