bobos

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Lena - 4 januari 2009 19:49

Kvart i tio var klockan när vi kom ner för trappan...på torsdag ska Vilmer till dagis så imorogon ska vi prova att gå upp klockan 9!


Vi har bara tagit det lugnt hela dagen och mest slappat! Fredrik fotade Emmalisa och det blev jättefina kort! Jag fick låna ett här till bloggen!


Jag fick dock med Vilmers söta läpp på kort, han ville inte vara med på kort så han försöker springa undan, men är man snabb så är man!


Vilmer och jag lekte med Mekano (Brios meck där man bygger och grejer) i över en timme! Det är ju ganska så roligt när man man kan bygga något som man kan se vad det är! : )

Vi bakade skorpor på eftermiddagen.Jag tror att Vilmer tycker det är roligare att baka än att äta det som blir bakat medans jag gillar båda!!! : )


Emmmalisa är stark både i benen och i händerna! Hon håller hårt om sina leksaker! Jag tycker det har hänt ganska så mycket med sättet hon tar saker och flyttar sakerna mellan händerna. Det är ju galet att hon snart är fem månader! Var faktiskt lite sugen på att ge henne potatis idag, får ser om jag kan hålla mig till nästa söndag den 11 då hon är precis fem månader eller om jag tjuvstartar i veckan! (Det är alltså bara jag själv som sagt just denna dagen... därför kan jag ju själv ändra den! : )


Fredde lagde till en fin söndagmiddag med oxfile´(som vi fått från Farmor och Farfar, Tack snälla!) hasselbackspotatis och hemmagjord beasås! Så gott! Vi har ju en form av gormesmakare i familjen, Vilmer, han åt upp varenda smula kött som fanns, han satt längst kvar vi bordet! Ni som har ätit med Vilmer vet att han oftast är först från bordet, men inte när det dukas fram finmat! He he!! Fredrik åt en bit brieost och då ville Vilmer smaka, gissa om han var tok i det också??


Dagens Vilmer- mening:

Fredrik och Vilmer har prata om vem som ska ha tidningen. (Fredrik köpte en fototidning). Jag hade den först osv... (bara på skoj alltså!)

Sen gick Fredde ut i köket och skulle fixa något och vi satt kvar i soffan. Vilmer dök då på tidningen och sa:

V. Jag ska busa med pappa, jag älskar pappa!





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards