bobos

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Lena - 31 januari 2009 20:33

Ja, igår så somnade ju Vilmer efter att han trillat och fått fläskläppen, detta redan vid 18.00 Vilket innebar att han vaknade tidigt! Vid åtta var vi uppe. Fredde fick sovmorgon idag (annars tar han alltid Vilmer medans Emmalisa och jag sover lite till...).

Efter at jag duschat badade jag Emmalisa. Hon älskar att plaska i vattnet och det blir blött överallt! Idag ville Vilmer hoppa i badbaljan medans Emmalisa satt i... så sött tyvärr kunde jag inte fota eftersom jag höll Emmalisa men sött var det!


När vi alla var påklädda och fix och färdiga gick jag med Emmalisa till teatern med Jennie och Tyra (bebis) och Caroline! Vi smygkollade på musikalen Rent som har premiär om två veckor! För er som inte vet har jag dansat tidigare år i musikaler som satts upp på teatern! Vem vet om det blir fler?  Vi (dansgruppen) tackade nej till Rent för vi är två med små barn och ja en paus var skönt! Det tar så himla mycket tid att träna men det är helt klart värt det när man står på scen!

Idag var Emmalisa där för första gången. Jag var lite rädd att musiken skulle vara för hög för henne (och det kanske den var...) men lilla donnan stod och stampade i knät när orkestern spelade! En blivande dansare!!!


Efter vi kollat och lilla Tyra ätit gick Jennie och jag och åt en mycket sen lunch... efter tre!


Innan jag gick hem gick jag till Hemmakväll och köpte lite godis! Det var så skönt att höra en annan mamma som pratade till sin tre-fyra åriga dotter. Tjejen ville ta godis och mamman sa att de hade mycket hemma så hon fick bara ta lite. Mamman stod vid sin vagn så hon kunde inte följa med runt och ta. Tjejen tog en hel skopa små knattar och skopan blev tung, mamman ser detta och säger nej, det är för mycket lägg tillbaka det. Tjejen försöker lyfta skopa till påsen och detta samtidigt som mamman nu skriker nej, nej, nej och då trillar alla små godisar ut på golvet (kändes som hundra!) för tjejen orkar inte lyfta skopan i påsaen.... Lång story men så skönt att se och höra att alla barn är lika!


Vilmer och Fredde har slängt soper och fixat lite i huset! Härligt!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards