bobos

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Lena - 15 januari 2009 18:41

Idag ringde de från dagis och sa att det gick magsjuka! Jag har bett personalen att ringa hem då för då stannar Vilmer hemma! Så skönt nu när man ändå är hemma så slipper vi förhoppningsvis magsjuka! : )


På förmiddagen bakade jag och Vilmer lite! En i mammagruppen spanar på hus, så vi gick ut för att spana på vilket det var och då upptäckte vi att det var punktering på vagnen! Så jag gick och höll upp en sidan på chassiet (såg nog ganska roligt ut för den som såg detta!).


Fredde var hemma vid lunch idag så vi var och handlade lite lampor och annat och tittade lite på kakel! Det finns så mycket och ja, lite svårt att vara hundra på att det man tycker är fint nu ska vara fint länge... men så är det väl alltid när man ska ha nytt!


Emmalisa fick bekanta sig med flaskan igen och nja, mycket lek och bit lite tårar och det hela slutade med att hon amnade ändå...hoppas verkligen hon snart fattar att flaska är bra igen!!!

Tycker att 64cm är känns lite med tanke på kläder och så med hennes längd. Jag kollade vad Vilmer var han var 66.5 när han var 5 månader! Igår på bvc hann jag knappt lägga henne innan hon var mätt så jag gjorde en liten hemmamätning (som tröst hi hi) och då var hon nästan 66! Inte för att det spelar så stor roll men kan tänka att nästa mätning blir att hon växt hur många cm som helst! : )


Ibland när man blir arg säger man saker man får ångra! (tur att man inte säger de värsta sakerna! ) Det enda är ju att Vilmer upprepar ju alla ord till Fredde eller Emmalisa! Så idag kom Dagens Vilmer-mening:

V. Emmalisa skärp dig! Nu är det sista gången jag säger Flisan!


Usch... men alla småbarns föräldrar förstår (hoppas jag!)!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards