bobos

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Lena - 8 januari 2009 18:27

Det blev en vinter iallafall! Bättre sent än aldrig! Jag gillar verkligen när snön singlar ner (inte blåser och yr!) och det är lite solsken på himlen!


Vi kom i tid till dagis idag! Lite nervig har jag varit för det med vi klarade det!

Vilmer var utan blöja för första gången i vagnen dit och på dagis!

Jag och Therese tänkte gå och bada med tjejerna idag, men när vi betalt och skulle packa ur vagnarna så var det visst inte ledigt i varmvattensbassängen!  Nehe... trist, tur att vi inte bytat om och duschat och fixat med Bella och Emmalisa, vi hade bara stannat vagnarna när denna något förvirrade man rusade fram och satt att poolen var bokad.


Eh... ja... vad gör vi då?? Jo såklart gick vi till "vårt" ställe Bunna och tog en det vanliga (så sa han som jobbad där!!! Vill ni ha det vanliga? ) och det var supergott!

Lilla Isabella har så långlugg att hon kan ha klämma, jag säger som Carolina sa om sin Elin, det dröjer jättelänge till Emmalisa kan ha det!!


Sen efter denna goda lunch så gick vi lite på rean... vi fynda båda två bra saker!


När jag hämtade Vilmer på dagis sa fröken att han var varit jätteduktig och sagt till varje gång han skulle gå på toa! Jag var ganska förberedd på att han skulle ha fullt upp och kanske glömma bort att säga till men fel hade jag! Vilmer är så superbra!!! : )


När vi gick hem från dagis somnade Vilmer till, tänk, det var längesen han lekt så mycket i sträck!


När Fredde kom hem lagade han mat och jag körde och köpte fler äpplen... he he det är så gott! Alla som kommer att träffa mig under tiden jag har torken ska få smaka!! Jag lovar! Igår kunde vi inte hålla oss tills de var helt klara så vi åt medans de var halvklara och de var också goda! Det är bra att Fredde också gillar dem annars hade jag nog blivit "äppelsjuk"!


Dagens Vilmer-mening:

Vi ligger i sängen på morgonen efter att han varit duktig och varit på toa och pratar om att han ska vara utan bölja på dagis det lät såhär:

M. Idag ska du inte ha bölja på dagis Vilmer.

V. Nej, jag är en stor kille mamma.

M. Du måste säga till Anne, Marie eller Anna när du behöver gå på toa.

V. Jag kan utan blöja mamma..... (lång paus)...... häftigt!


Det var så härligt att han tyckte det var häftigt att han skulle nu klara sig utan!


Dagens lilla Vilmer-mening:

När Vilmer varit på toa (mycket toasnack nu!) med Fredde så skulle ha dra upp sina byxor:

V. De är lite taighta tror jag!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards