bobos

Alla inlägg under juni 2009

Av Lena - 6 juni 2009 21:24

Fredag: 

Hela förmiddagen så städade jag här hemma! Vilmer lekte "nakenfis-leken", tycker namnet talar för sig själv!

Emmalisa kröp runt och ställde sig precis överallt! : )


Efter lunch åkte vi buss till stan (detta p ga. vädret, Vilmer ville jättegärna cykla, men jag tyckte det kom för mycket regnskurar) för att köpa en tröja till mig och en gå till Barbacka! Där träffade vi Ella, Alfons och Lisa, vi börjde att fika på glass! Vilmer och Alfons hade värsta skrattfesten, då ett helt fridtis som också var på Barbacka engagerade sig i deras skratt! : )


Adde, Daniela och Roista kom efter en stund och barnen lekte först inne och sen ute i Tivoliparken!

Det gick fast det regnade lite små skurar ibland!

Precis innan vi skulle gå hem så såg Daniela och jag att Addes och Vilmers gröna jackor blivit jätte solblekta! Vi gick tillbaka till Polarn´o Pyret och fick naturligvis nya! (eller behålla de solbelkta och få presentkort på 400kr, men såklart tog vi nya!) Adde valde en orange och Vilmer en röd! Vi vill ju ha jackorna på killarna till hösten och då är det inte kul om de är solblekta!


Jag köpte jordgubbar innan vi tog bussen hem och när vi kom hem doppade jag dem i choklad och gjorde presenten klar till Macke som tagit sin polisexamen idag! Han ska få fin Champagne, två glas och en skål med chokladdoppade jordgubbar! : )


På kvällen var det mottagning hemma hos Mackes föräldrar i Åsum! (de bor grannar med Farmor och Farfar, så smidigt efter som barnen ska sova där i natt!) Så vi och Farmor och Farfar gick in och firade av Macke att han nu är polisaspirant till en början! : ) Vilmer var så glad över att vara på kalas och Emmalisa reste sig överallt och gick runt!


Senare på kvällen gick Farmor och Farfar in med barnen till sig och vi festade vidare!

När vi skulle gå ut svirade jag om från klänning till jeans och sen åkte vi in till Taste och drack öl och drinkar!

Jag drack kanske den godaste drinken jag någonsin druckit, färska bär, passionfrukt, baccardi razz, någon melon grejs, sprite, citron och säket något mer jag inte hann se! Men så god!


Lördag:

Vaknade vid halv 9 med lite whiskyröst och trötta ögon! Men jag gick upp och åt frulle och sen gick jag ut och resnade ogräs på framsidan! Ja, jag vet det var hurtigt! : ) Hann dock bara halv, får ta andra sidan en annan gång!

För Farfar kom och han och Fredde skulle göra altanen, så jag åkte ut till Farmor som hade barnen där!


Tilde och Henke kom ut (Jennie jobbade)! Idag har Vilmer och Tilde, hoppat på studstmatta, fiskat med fiskespö, kört med barnvagnar, lekt på lekplatsen, cyklat, ritat på gatan med gatkritor, lekt gravida eller tjocka om magen, lekt i tältet, lekt i trädgårdslandet,  pippi ja...listan är lång men kul har de haft! : )


Så skönt att vi (barnen och jag) kan vara i Åsum så Farfar och Fredde får lite arbetsro här hemma!

Och så fint det har blivit!


På kvällen blev det pizza, godis och chips! Dags att hugga in på godiset nu känner jag....

Av Lena - 4 juni 2009 21:46

Idag när Vilmer var på dagis var Fredde och jag och Emmalisa och kollade lite på staket! Vi vet ju ungefär hur vi vill ha det, men det är ju alltid bra att ha lite tips! Vi handlade och fixade lite sådana saker som är fint att göra med bara ett barn! : )

När vi hämtat Vilmer så kom Mormor och Morfar från stugan och stannade på en fika! De ville ju se Emmalisa krypa och prata med Vilmer! : )

Farfar kom och fortsatte med altanen, Vilmer hjälpte honom med att skruva ner skruvar! Lovar att när Vilmer blir stor vill han blir snickare.....då kan han säkert allt redan! : )


Efter vi ätit grillad korv (så gott!) så gick Farmor, jag och barnen till Tivoliparken och Strandhugget! Oh my, vad mycket folk! Vi sa när vi gick genom stan att det var ganska folktomt... men förklaringen var att alla var i parkren! Vi träffade massor av folk vi kände! : )

Min tanke var att barnen kunde somna i vagnen hem... men så tyckte varken Vilmer eller Emmalisa! : )

Av Lena - 3 juni 2009 21:45

Idag när jag lämnat Vilmer på dagis körde vi till Jennie och Tilde! Tänkte hämta hem spjälsängen, men den var fyra trappor upp och vi hade två små...så nej det blev lek och fika på goda blåbärsbullar som Jennie och Tilde hade bakat! MUMS!


Jag gick till stan och träffade Therese och Bella! Vi gick till Carlings där mina jeans kommit! De satt mycket bra så jag köpte dem! DYRA....men vi kom fram till att om det är bra jeans så är det värt det även om det känns nästan galet att betala så mycket för ett par jeans! Men snygga är de! : )


På Barbacka idag var Emma & Saga-Li, Annie & Linnéa, Therese & Bella och jag & Emmalisa!

Vi var själva i lekrummet så tjejerna intog hela rummet och var överallt och öste ut en massa saker!


Emmalisa körde Bella i gå-vagnen! Båda tyckte detta var super, Emmalisa skrattade och Bella satt stilla och klappade händerna! : )


Emmalisa kom även på en egen "kryp-vagn" där hon puttade en omkullvält leksak på knäna! Fiffi är hon nog allt! : )


Efter Barbacka så träffade vi Farmor på stan för att köpa examenspresent! Vi blev nöjda och hoppas att vederbörande också blir det! : )

Fredde hämtade Vilmer på dagis så vi kunde ta det lugnt när vi letade på stan!

Det blev buss hem för jag hade inte med regnskyddet till vagnen, och tur var det för påväg hem i bussen så kom ännu en regnskur!


Farfar har ett tufft jobb med vår altan, den nurvarnde är så ojämn och dåligt byggd, men Farfar är superduktig och det ser verkligen jättebra ut!

Han har ju den bästa hjälpen av Vilmer, som verkligen vill vara med och bygga!

Farmor gjorde köttbullar till kvällsmat och det var jättegott! Vilmer åt närmre 10 st! Bra betyg! : )



Av Lena - 2 juni 2009 22:25

Lite städ och tvättning blev det /gå med vagnen till stan! Vi gjorde lite ärenden och sen träffade vi Daniela i Tivoliparken! Vilmer lekte lite själv tills han fick en smäll på kinden av en gungbräda! Usch det kändes så hemskt att jag var inne och värmde mat till Emmalisa i Fornstugan! Ah.. ja (han fick dock välja godis så mitt dåliga samvete fick se honom själaglad!)

Ja, när vi kom hem blev det mer städ...eller ja, försök till mer städ! Soffan och mattan är nu skinande rena! : )


Vilmer tycker alla saker som Emmalisa får och alla hans gamla saker som jag tar fram till Emmalisa är så roliga! Två söta kaniner fick sig en lång promenad av Vilmer. Dock trodde han först det var hundar men sen förstod han att det var kaniner! Jättesöta som Emmalisa fick i doppresent!


Farfar kom och vi (ja, faktiskt var jag med och hjälpte till när Emmalisa sov) skruvde ner staketet runt altanen! Hela altanen har flyttat sig och Farfar fick jobba och mecka för att få det rakt igen! Det blev mycket bra tillslut! : )


Till kvällsmat blev det "köbe-mat" från House och bagel, McDonald´s och Best Guldi! : ) Fint det när alla får det som de vill ha! : )

Av Lena - 1 juni 2009 21:15

Idag var det tungt att gå upp till klockan! När jag väckte Vilmer vid kvart över 8 så sa han: Bara lite till mamma... kan hör det när han blir tonåring.. så det är väl bara att vänja sig he he!


När Vilmer var på lämad och Fredde fick äntligen sova ut så stack Emmalisa och jag till stan för att fixa lite saker!

Då fick vi frågan om vi ville luncha i parken...säger man aldrig nej till ju! Så Therese och Bella och Karolina och Elin och vi satt i parken!

Jag och Therese hittade de sötaste shortes till tjejerna och jag köpte Emmalisas allra första baddräkt! Så liten! : )


Jag körde hem med Flisan och hämtade Vilmer på dagis. Vi körde upp på stan igen för att köpa sandler! Vilmer valde ett par fina och jag valde till Emmalisa! En glass hann vi med innan vi åkte hem! (Han hade fått glasspeng av Farmor så det var ju inget han glömde när vi kom upp på stan! Hi hi)


Fredde och Farfar och Farmor var och köpte brädor till altanen idag! Härligt!

När de kom tillbaka åt vi kvällsmat ute! Så härligt!


Vilmer tycker faktiskt om att solskyddskrämerna (vilket är superbra) men han ville "bättra "på lite. Han tog stiftet i håret! Mmm... såg ut som han hade vita slingor i sitt hår! Detta bidrog till att han var tvungen att tvätta håret flera gånger under badet på kvällen! Vilket inte var så uppskattat av Vilmer men nödvändigt för solstiftet var ju så fett!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards